Get Adobe Flash player

Hry na doma I.1. Hľadáme.
Pripravíme si väčšie množstvo rovnakých drobných predmetov, napríklad prázdne obaly z kinder vajíčok, štipce, drobné plyšové hračky alebo loptičky. Čím ich je viac, tým lepšie. Deti odídu z miestnosti a my im tam porozkladáme predmety. Niektoré necháme len tak položené, niektoré poriadne schováme. Každé dieťa dostane krabičku alebo darčekovú taštičku a do nej si ukladá nájdené veci. Keď už to pre nich začne byť jednoduché, zmeníme miestnosť. Veci môže chovávať aj dieťa, ale pripravíme sa na to, že niektoré schová tak, že ich nájdeme až o tri dni.

2. Hľadáme bombu.
Na hodinách nastavíme budík tak, aby zazvonil o 2 minúty. Budík schováme. Deti ho majú nájsť ešte pred zazvonením. To sa im ale málokedy podarí. My máme budík, ktorý prvých 20 sekúnd vydáva iný ton, to je výstražný tón pred vybuchnutím bomby. V priebehu hry môžeme pozorovať ako sa im zlepšuje schopnosť lokalizovať vec podľa sluchu.

3. Maľujeme vodou.
Potrebujeme štetce, nádobu s vodou, papier. Deti posadíme k balkónovým dverám. Môžu tak sedieť na zemi a nespadnú zo stoličky, ktorú by potrebovali pri okne. Vodou pomocou štetcov natierajú okná. Na mokré okno priliepajú malé natrhané kúsky papiera. Dajú sa tak vytvoriť rôzne obrázky, autíčka, domčeky, alebo zasnežená krajina so snehuliakom.

4. Pozor laser.
Vlnou vytvoríme v miestnosti sieť laserov. Prichytiť ju môžeme o poschodovú posteľ, o nohu stola, rúry vedúce k radiátoru, kľučku dverí. Dôležité je aby viedli rôznymi smermi, boli v rôznych výškach, aby niektoré stúpali, iné klesali a neboli prichytené o ľahké alebo pohyblivé predmety. Niekde v miestnosti umiestnime predmet, ktorý má dieťa získať. Môžeme mu merať čas za ktorý sa k nemu dostane alebo mu previazať oči a navigovať ho. Ak sa dotkne lasera, dostáva trestný bod.

5. Poklad.
Jabĺčko, sušienku alebo inú dobrotku niekde schováme. Pripravíme si klbko vlny. V tesnej blízkosti schovaného predmetu uviažeme koniec vlny, odvinieme kus vlny a niekde upevníme, potom zmeníme smer, odmotáme ďalší kus vlny, opäť niekde upevníme a tak postupne vytvárame cestičku. Čím dlhšia a zamotanejšia bude cestička, tým bude hra zábavnejšia. Pokojne môžeme využiť aj ďalšie miestnosti. Klbko napokon odovzdáme dieťaťu. To postupne navíja klbko a tak sa dostáva čoraz bližšie k svojmu pokladu.